احکام دینی

س 1: آیا برپایی نماز جماعت توسط کارمندان در ساعات رسمی کار جایز است؟ و بر فرض عدم جواز، اگر ملتزم شوند که بعد از پایان ساعات رسمی، آن مقدار وقتی را که به نماز خواندن اختصاص داده‏اند جبران کنند، آیا در این صورت، اقامه نماز در ساعات رسمی کار برای آنان جایز است؟
ج: با توجه به اهميّت خاص نمازهای يوميه و تأکيد زيادی که بر اقامه نماز در اول وقت شده است و با توجه به فضيلت نماز جماعت، مناسب است کارمندان روشی را اتخاذ کنند که بتوانند در خلال ساعات کار اداری نماز واجب را به‌طور جماعت در اول وقت و در کمترين زمان بخوانند، ولی بايد به‌گونه‏ای مقدمات اين کار را فراهم کنند که نماز جماعت در اول وقت بهانه و وسيله‏ای برای به تأخيرانداختن کارهای مراجعه‌کنندگان نشود.

 

س 2: باتوجه به اینکه ساعات رسمی کار ممکن است حتّی تا ساعت 5/2 طول بکشد، خوردن یک وعده غذا در اثناء کار در اداره چه حکمی دارد؟
ج: اگر وقت زيادی نگيرد و منجر به تعطيلی کار اداری نشود، اشکال ندارد.

 

س 3: اگر کارمند در محل کار خود در اداره، ساعات بیکاری زیادی داشته باشد و مجاز نباشد که در این ساعات در بخشهای دیگر کار نماید، آیا جایز است در اوقات بیکاری کارهای شخصی مربوط به خودش را انجام دهد؟
ج: اقدام به انجام کارهای شخصی در اثناء کار در محل کار، تابع مقررات و اجازه قانونی مسئول مربوطه است.

 

س 4: آیا جایز است کارمندان در اداره‌‏ها و مؤسسات دولتی اقامه نماز جماعت داشته و یا مجالس عزاداری برپا کنند؟
ج: اقامه نماز و بيان احکام و معارف و امثال آن در هنگام اجتماع برای نماز درخصوص ماه مبارک رمضان و ساير ايّام‏ الله مانع ندارد، مشروط بر اينکه حقوق مراجعين تضييع نشود.

 

س 5: ما در یک مؤسسه نظامی کار می‏کنیم و محل کارمان در دو مکان جداگانه است و بعضی از برادران در مسیر رفتن از یک مکان به مکان دیگر کارهای شخصی انجام می‏دهند که وقت زیادی می‏گیرد، آیا برای انجام این کارها باید اجازه گرفت یا خیر؟
ج: اشتغال به انجام کارهای شخصی در ساعات رسمی مقرر برای کار، احتياج به اجازه مسئول بالاتر، که اين حق را داشته باشد، دارد.

 

س 6: در نزدیکی اداره ما مسجدی وجود دارد، آیا جایز است در اثناء ساعات رسمی کار برای شرکت در نماز جماعت به آنجا برویم؟
ج: خارج شدن از اداره برای رفتن به مسجد جهت شرکت در نماز جماعت در اول وقت، در صورتی که نماز جماعت در خود اداره بر پا نشود، اشکال ندارد، ولی بايد مقدمات نماز به گونه‏ای فراهم شود که مدت غيبت از اداره در ساعات رسمی کار برای ادای فريضه نماز جماعت، کاملاً کاهش پيدا کند.

 

س 7: اگر کارمندی هر ماه در حدود سی یا چهل ساعت در اداره اضافه‌کاری نماید، آیا جایز است مسئول اداره برای تشویق کارمندان ساعات اضافه کاری آنان را دوبرابر حساب کند، مثلاً هر ماه برای آنان صد و بیست ساعت محاسبه کند؟ و در صورتی که اشکال داشته باشد، اجرتی که برای اضافه‌کاری‏های قبلی گرفته شده چه حکمی دارد؟
ج: نوشتن گزارشهای غيرواقعی و دريافت پول در برابر ساعات اضافه‏‌ای که کاری در آنها انجام نشده جايز نيست و واجب است پولهای اضافه‏ای که کارمند مستحق دريافت آنها نبوده، بازگردانده شود، ولی اگر قانونی وجود داشته باشد که به مسئول اداره اجازه دهد تا ساعات اضافه کاری کارمندی را که اضافه کاری انجام داده، دو برابر نمايد جايز است اين کار را انجام دهد و در اين صورت دريافت اجرت توسط کارمند طبق گزارشی که مسئول اداره از ساعات اضافه کاری او نوشته، جايز است.

 

س 8: آيا در محل کار و در ساعت کارى در زمانى که کار خاصى براى انجام دادن وجود ندارد مى‌توان به کارهاى ديگر پرداخت؟
ج) شخصى که موظّف است در وقت معيّنى کارى انجام دهد، حتى در وقت بيکارى هم نبايد وقت خود را صَرف در کارهايى که مربوط به آنجا نيست بکند، مگر با اذن مسئولى که شرعاً و قانوناً حق اذن دادن داشته باشد.

 

س 9: اينجانب، مدتى با اطلاع مدير مربوطه در محل كارم حضور نداشته‌ام. ليكن ايشان اين مدت را براى بنده حضور ثبت كرده و در نتيجه حقوق پرداخت شده است. البته اينجانب در مبلغ مذكور تصرف نكرده‌ام و اكنون بر آن سال گذشته است. استدعا دارم در مورد چگونگى تصرف در مبلغ مذكور و پرداخت وجوهات آن، با توجه به اينكه بازگشت آن از نظر سيستم غير ممكن است، راهنمايى نماييد.
ج) تابع مقررات قانونى اداره مربوطه است و در صورتى که مقررات اجازه تملّک آن مال را به شما داده باشد، جزو درآمد شما محسوب شده و سر سال خمسى اداى خمس آن واجب است.

 

س 10: در صورتى که کارفرما مبلغ حقوق کارگران را طورى در نظر گرفته باشد که خرج زندگى آنها را تأمين نکند و کارگران على‌‌رغم اينکه کارى ندارند اضافه‌کارى بمانند با توجه به اينکه در آن ساعات کارى انجام نمى‌دهند، آيا حقوق مربوط به اضافه‌کارى حلال است و مشکلى ندارد؟
ج) در مفروض سؤال اضافه‌کارى وجه شرعى ندارد و حقوق و مزدى که بابت آن دريافت مى‌شود اشکال دارد.

سوالات مسابقه کتابخوانی ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

( ویژه کارکنان اداره حفاظت فیزیکی و انتظامات  )

 

سؤال اول : یکی از بزرگترین رازها و ناشناخته ترین پدیده‌ها و واقعیتی غیر قابل انکار است.

1) عالم برزخ

2) قیامت

3) مرگ

4) هیچکدام

 

سؤال دوم : یکی از بزرگترین انگیزه های دروغ گفتن در انسان چیست؟

1) ذات نفسانی

2) نفع شخصی

3) فرار از حقیقت

4) همه موارد

 

سؤال سوم : کدام یک از گزینه‌های ذیل در عالم برزخ مورد حسابرسی انسان قرار میگیرد ؟

1) آزار مؤمن

2) گره گشایی

3) نجات یک انسان

4) همه موارد

 

سؤال چهارم : آیه 14 سوره اسراء مربوط به کدام اعمال انسان بعد از مرگ میشود؟

1) حسابرسی اعمال

2) ذخیره نمودن اعمال خوب

3) حق الناس

4) بیت المال

 

سؤال پنجم : اولین چیزی که در دنیای بعد از مرگ، انسان را مورد محاسبه قرار میدهند چیست؟

1) غیبت

2) حق الناس

3) ادای نماز

4) بیت المال

 

سؤال ششم : این حدیث از کدام یک از معصومین است؟ "سرعت نفوذ آتش در خوردن گیاه خشک به پای سرعت اثر غیبت در نابودی حسنات یک بنده نمیرسد"

 

1) پیامبر اکرم (صَلَّىٰ ٱللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ)

2) امام صادق (عَلَيْهِ السَّلاَمُ)

3) امام علی (عَلَيْهِ السَّلاَمُ)

4) امام حسین (عَلَيْهِ السَّلاَمُ)

 

سؤال هفتم : امام حسین(ع) برترین اعمال را بعد از اقامه نماز - البته از طریقی که گناهی در ان نباشد- در چه عملی نام برده‌اند؟

1) زیارت اهل بیت

2) نگاه به چهره پدر و مادر

3) شاد کردن دل مؤمن

4) صدقه دادن

 

سؤال هشتم : کدام عمل از هفتاد بار حج خانه خدا بالاتر است؟

1) احترام به یتیم

2) گره گشائی از کار مؤمن

3) حفظ اموال بیت المال

4) نگهداری از افراد ناتوان در سفر

 

سؤال نهم : بنا به فرموده امام راحل ولایت فقیه استمرار چیست؟

1) حرکت انبیاء

2) نظام اسلامی

3) حفظ انقلاب

4) اسلام در کشور

 

سؤال دهم : امام خمینی از چه چیزی به عنوان امانت الهی یاد می کردند؟

1) پدر و مادر

2) انقلاب اسلامی

3) مسئولیت‌ها

4) مدارج علمی

 

سؤال یازدهم: امام خمینی انقلاب را چگونه توصیف می کنند؟

1) انقلاب اسلامی و جمهوری

2) حاصل مجاهدت‌ها

3) حاصل خون شهیدان

4) نعمتی که با جهاد عظیم به دست آمده

 

سؤال دوازدهم: امام خمینی رمز بقای این انقلاب را چه می دانستند؟

1) وحدت

2) انگیزه الهی، وحدت کلمه

3) خوب کار کردن مسئولین

4) حفظ اسلام و جمهوریت نظام

سوالات مسابقه هر روز با قرآن

( ویژه کارکنان اداره حفاظت فیزیکی و انتظامات  )

 

سؤال اول : ضحی چه موقع از روز است ؟ (سوره شمس)

1) ابتدای روز

2) وسط روز

3) انتهای روز

 

سؤال دوم : هدف از سوگند به شب و روز و موجودات نر و ماده چیست؟ ( سوره لیل )

1) بیان اختلاف فراوان بین آنها

2) بیان ویژگی ها و حقیقت آنها

3) بیان متفاوت بودن رفتارهای انسان

 

سؤال سوم : حقیقت سجده چیست ؟ ( سوره علق )

1) بندگی و تسلیم محض خدا بودن

2) سر بر خاک نهادن

3) هر دو مورد

 

سؤال چهارم : کدام مورد ویژگی چهره بهشتیان است ؟ (سوره عبس )

1) ضاحکه، مسروره، مستبشره

2) ضاحکه، مستبشره، مسفره

3) مستبشره، مسروره، مسفره

 

سؤال پنجم : علت گرفتار شدن به خشم الهی چیست؟ ( سوره فجر )

1) انکار معاد

2) گناه و فساد

3) دنیاپرستی

 

سؤال ششم : چرا به قیامت غاشیه گفته می‌شود ؟ ( سوره غاشیه )

1) حسابرسی آن همه جانبه است

2) مالکیت خدا در آن فراگیر است

3) عذاب و پاداش آن فراگیر و همه جانبه است

 

سؤال هفتم : تسبیح نام رب به چه معناست ؟ (سوره اعلی)

1) گفتن ذکر سبحان الله

2) ذکر مداوم خداوند

3) توجه به شأن و عظمت خدا هنگام گفتن نام خدا

 

سؤال هشتم : ذوالعرش بودن خداوند کنایه از چیست ؟ (سوره بروج)

1) مالکیت مطلق بر عالم هستی

2) صاحب سلطنت و قدرت

3) خالق عالم هستی

 

سؤال نهم : علت برخورداری مؤمنان از نعمت های مادی و معنوی بهشت در سوره بینه چیست ؟

1) داشتن اخلاص

2) دوری از گناهان

3) خشیت از خدا

 

سؤال دهم : اجر غیر ممنون یعنی چه ؟ ( سوره انشقاق )

1) پاداش بدون منت

2) پاداش بدون زحمت

3) پاداش جاودان و دائمی

 

سؤال یازدهم: مراد از کید کافران چیست ؟ ( سوره طارق)

1) فریب دادن مسلمانان

2) تلاش برای شبهه افکندن در معارف دینی

3) مکر و حقه بازی در برخورد با مسلمانان

 

سؤال دوازدهم: آیه 4 سوره بلد بیانگر چه حقیقتی است؟ (سوره بلد)

1) زندگی انسان همراه با رنج و بدبختی است

2) رسیدن به کمالات معنوی با مشقت فراوان

3) هیچ موجودی همچون انسان سختی نکشیده است

 

سؤال سیزدهم: تزویج نفوس کنایه از چیست ؟ (سوره تکویر)

1) زنده شدن انسان ها

2) کنار هم قرار گرفتن انسان ها

3) جفت شدن انسان

 

 سؤال چهاردهم: تعبیر كَأْساً دِهاقاً کنایه از چیست ؟ ( سوره نبأ )

 1) فراوانی نعمتهای بهشتی

 2) استمرار و اوج لذت اهل بهشت

 3) خالص بودن شرابهای بهشتی

 

سؤال پانزدهم : هدف از سوگندهای ابتدای سوره نازعات چیست؟

 1) هشدار به کافران مبنی بر حتمی بودن عذاب

 2) معرفی کردن فرشتگان الهی

3) بیان مراحل نزول فرشتگان الهی

مصادیق پوشش ( مجاز و غیرمجاز) ويژه دانشجويان

در تبيين بند 3/د ماده 6 آيين نامه انضباطي دانشجويان

مصوب جلسه 197 شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي ابلاغ شده طی بخشنامه 1278/ک.م مورخ 89/8/22 معاونین دانشجویی و فرهنگی وزیر

 

ماده1: پوشش در دانشگاه

       1- پوشش مختص محيط آموزشي دانشگاه (كلاس‌ها، سفرهاي مطالعاتي، اردو، سلف ، داخل سرويس‌ها و ....)

              1-1- لباس

              1-1-1- لباس‌ها همواره بايد ساده و آراسته، با وضعيت مناسب و در شأن دانشگاه بوده و با لباس‌هاي ساير محيط‌ها نظير : جشن‌ها، محيط‌هاي تفريحي و ورزشي، استراحت و .... متفاوت و به دور از مدهاي افراطي باشد.

              1-1-2- رنگ لباس‌ها بايد متعادل بوده و تند و زننده نباشد و موجب جلب توجه نگردد.

              1-1-3- لباس‌هاي مورد استفاده در دانشگاه بايد از مصاديق لباس‌هاي غيرمجاز نباشد.

              1-2-كفش و جوراب

              1-2-1- كفش ‌ها بايد ساده و در خور شأن و منزلت دانشگاه باشد.

              1-2-2- كفش‌هاي صندل و دمپايي، پاشنه‌هاي خيلي بلند ( بالاي 5 سانتي متر) ، پوتين‌هاي بلند ( تا زانو) در صورتي كه با شلوارك پوشيده شود و كفش‌هايي كه در ميهماني‌ها و مجالس ويژه استفاده مي‌گردد، نبايد پوشيده شود.

              1-2-3- پوشيدن جوراب در محيط‌هاي آموزشي لازم مي‌باشد.

              1-2-4- رنگ جوراب‌ها و كفش‌ها بايد متعادل بوده و تند و زننده نباشد.

              1-3- جواهرات و زيورآلات

                جواهرات و زيور آلات مورد استفاده در محيط آموزشي بايد از مصاديق مجاز ( مانند حلقه ازدواج ،ساعت و ...) باشد.

              1-4- مواد معطر

                استفاده از مواد معطر ملايم مجاز است.

              1-5- آرايش و تركيب ظاهري

              1-5-1- بهداشت و پاكيزگي فردي شرط لازم براي دانشجويان مي‌باشد.

              1-5-2- آرايش‌هايي كه جنبه زيبايي و جلب توجه ديگران را دارد در محيط آموزشي ممنوع مي‌باشد. ( مثل استفاده از پروتز و ژل براي پسران و لوازم آرايشي صورت براي دختران)

              1-5-3- طول ناخن‌ها بايد مناسب باشد. استفاده از لاك، ناخن مصنوعي و جواهرات ناخن ممنوع مي‌باشد.

              1-5-4- آرايش و پيرايش موها بايد مناسب با شأن دانشگاه باشد.

       2- پوشش مختص بخش‌هاي باليني و حرفه‌اي و آزمايشگاهي

              2-1- پوشيدن لباس فرم در بخش‌هاي باليني و حرفه‌اي ضروري و لازم مي‌باشد.

              2-2- پوشيدن لباس‌هاي فرم خيلي تنگ و يا خيلي گشاد مجاز نمي‌باشد.

              2-3- ضخامت لباس‌هاي فرم بايد به گونه‌اي باشد كه از وراي آن لباس‌هاي زير جلوه نمايي ننمايد. ( از پوشيدن لباس زير به تنهايي و يا لباس‌هاي ركابي و حلقه‌اي كه قسمتي از بدن مشخص مي‌شود بايد خودداري گردد).

              2-4- لباس‌ها بايد تميز و مرتب باشد بالاخص لباس‌هايي كه در محيط بيمارستان و يا ... استفاده مي‌گردد.

              2-5- پوشيدن جوراب با ضخامت مناسب، كفش با پاشنه مناسب لازم و ضروري است.

              2-6- استفاده از جواهرات و زيورآلات در محيط ‌هاي باليني، كارآموزي و كارورزي مي‌بايست از مصاديق جواهرات و زيور آلات مجاز باشد.

              2-7- استفاده از عطر و ادكلن‌ با بوهاي تند در بخش‌هاي باليني ممنوع مي‌باشد.

              2-8- استفاده از آرايش صورت و بلندي ناخن‌ها در بخش‌هاي باليني و تشخيص ممنوع مي‌باشد.

ماده 2- مصاديق البسه ، متعلقات وابسته به البسه و ... ( غيرمجاز)

       1- مصاديق غيرمجاز براي دختران

              1-1- استفاده از كلاه بدون مقنعه ممنوع مي‌باشد.

              1-2- نپوشاندن كامل موي سر، گردن، سينه و هر جاي ديگر بدن جز صورت و دست‌ها تا مچ ( مانند استفاده از روسري‌هاي نازك و كوتاه، استفاده از جوراب نازك و ....)

              1-3- استفاده از دامن ممنوع مي‌باشد الا براي افراد خاص ( بيمار، باردار )

              1-4-استفاده از شلوارهاي چسبان و كوتاه و شلوارهايي كه تعمداً پاره يا وصله داشته باشد ممنوع مي‌باشد.

              1-5- استفاده از طلا و جواهراتي كه مستلزم سوراخ كردن قسمتي از بدن ( نظير بيني، زبان، ابرو و ....)باشد، به جز گوشواره ، مجاز نيست.

              1-6- بلند بودن ناخن بيش از حد معمول، استفاده از ناخن مصنوعي، استفاده از جواهرات ناخن يا طرح‌هاي هنري روي ناخن، استفاده از لاك ناخن در محيط آموزشي ممنوع مي‌باشد.

              1-7- استفاده از جواهرات و زيور آلات غير معمول ( مانند استفاده از بازيت ( زنجير پا) و انگشتر در پا نگين‌هاي دندان و ....)

              1-8- آرايش صورت و مو به طور غير متعارف ( مثل تاتو كردن، بافتن مو، درست كردن مو به صورت تيغ تيغي و ....)

              1-9- مانتوهاي نامناسب ( مانند : مانتوهاي كوتاه بالاتر از زانو، مانتوهاي بلند داراي چاك‌ بالاتر از زانو، مانتوهاي تنگ و چسبان، كت و پيراهن مردانه كه حجم بدن كاملاً مشخص باشد، مانتوهاي با رنگ زننده و تند و ......)

              1-10- چادرهاي نامناسب مانند چادرهاي نازك و توري.

       2- مصاديق غيرمجاز براي پسران دانشجو

              2-1- استفاده از كراوات و پاپيون از هر نوع

              2-2- استفاده از البسه زنانه، شلوارهاي كوتاه، چسبان، تنگ و نازك و شلوارهايي كه تعمداً پاره و وصله داشته باشد.

              2-3- استفاده از زيور آلات، گردن بند، زنجير، مچ‌بند، دست‌بند، گوشواره، لاك و انگشتر طلا ( به استثناء‌حلقه ازدواج)

              2-4- استفاده از رنگ‌ها و آرايش‌هاي مو به صورت تند و زننده ( مش كردن، فركردن، بافتن و ...) بلند بودن مو بيش از حد معمول به طوري كه يقه لباس پايين تر بيايد و .... ممنوع مي‌باشد.

              2-5- استفاده از كلاه ورزشي، كلاه‌هاي نامناسب با محيط دانشگاه

              2-6- برداشتن ابرو، تاتو و رنگ كردن

              2-7- لباس‌هاي اندامي مردانه، تنگ و چسبان، آستين خيلي كوتاه مانند حلقه‌اي، يا ركابي و ....

        3- مصاديق غيرمجاز براي دختران و پسران دانشجو

              3-1- مچ‌بندهاي (دست و پا) غير متعارف كه داراي نقوش زننده علايم گروه‌هاي ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد اخلاق و يا رنگ دار ، پولك دار، چراغ‌دار، قفل دار، زنجيردار و ....... مي‌باشند.

              3-2- استفاده از پيشاني بند، شال و دستمال گردن، كمربند، انگشتر و كيف‌هايي كه داراي نقوش و نوشته‌هايي با حروف لاتين و زننده و يا داراي علامت گروه‌هاي ضد اسلام، ضد انقلاب و ضد اخلاق باشند.

              3-3- استفاده از لباس‌هايي كه روي آن تصاوير زن، اندام‌هاي جنسي، الفاظ ركيك، عبارات عاشقانه و مبتذل ، تصاوير فكاهي و پوچ و بي‌معنا، شعارهاي قومي و نژادي، آرم و نشانه‌هاي ضد اسلام و ضد انقلاب و ضد اخلاق و گروه‌‌هاي ضد اسلام و ضد انقلاب و  ضد اخلاق و گروه‌هاي خاص حاوي تبليغات تجاري كه براساس هنجارهاي اجتماعي مي‌توانند زننده يا توهين آميز تلقي شوند يا محيط آموزشي را خصمانه سازند ممنوع است.

              3-4- در نواحي قابل رؤيت بدن نبايد خالكوبي وجود داشته باشد و در صورت وجود حتي‌الامكان بايد پوشيده شوند.

              3-5- استفاده از لباس‌ها و آرم‌هايي كه متعلق به گروه‌هاي خاص انحرافي از جمله : رپ، هوي و .... مي‌باشند.

              3-6- تاتو صورت ( لب و ابرو و چشم) .

 

منبع: دبیرخانه شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه

سؤالات مسابقه ویژه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی (بهمن 96 )

( ویژه کارکنان اداره حفاظت فیزیکی و انتظامات دانشگاه  ) 

 

 

واحد فرهنگی اداره حفاظت فیزیکی و انتظامات دانشگاه به مناسبت گرامی داشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان آینده انقلاب اسلامی ویزه کارکنان اداره انتظامات نموده است.

    همکاران علاقه مند به شرکت در مسابقه میتوانند پس از دانلود کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران اثر استاد متفکر شهید مرتضی مطهری آن را مطالعه و پاسخ سوالات را به سامانه پیامکی اداره حفاظت فیزیکی و انتظامات به شماره  09356542053  ارسال نمایند.

     متن سوالات از بخش چهارم کتاب (از صفحه117 الی 223 ) تهیه شده است.

    آخرین مهلت ارسال جواب مسابقه آخر وقت اداری روز دوشنبه مورخ 1396/11/16 می باشد.

    پاسخ صحیح مسابقه یک عدد 10 رقمی می باشد که باید به صورت انگلیسی بدون فاصله به ترتیب از چپ به راست ( به عنوان مثال: 12340000) ارسال گردد.

    به سه نفر از افرادی که جواب صحیح ارسال نمایند جوایزی به قید قرعه اهداء خواهد شد.

 

سوال اول: فرق انقلاب با کودتا؟

1- انقلاب ماهیت مردمی دارد

2- کودتا یک عده معدود که مسلح و مجهز به نیرو هستند در مقابل یک قدرت دیگر قیام می کنند.

3- کودتا مقابل یک قدرت مسلم و احیاناً مسلح اقدام می کند

4- گزینه 1 و 2


 

سوال دوم: اساسی ترین مسئله در آینده انقلاب اسلامی چه می تواند باشد؟

1- مسئله اقتصادی  

2- مسئله عدالت اجتماعی  

3- مسئله فرهنگی

4- مسئله امنیتی

 

سوال سوم: در مکتب مسیحیت کدام عنصر انقلاب وجود ندارد؟

1- تعرض و تهاجم

2- ناراضی بودن از اوضاع

3- صلح

4- وجود حکمیت های انقلابی سیار

 

 سوال چهارم: ریشه انقلاب ها در چه مواردی ایجاد می شود؟

1- محرومیت مادی، مسائل انسانی مانند آزادی، مکتب و ایدئولوژی

2- مسیر عدالت خواهی،احترام به آزادی ها، حفظ استقلال مکتبی

3-  شناخت ماهیت ها- محرومیت مادی آزادی

4- آزادی- استقلال- رفع محرومیت


 

سوال پنجم: مشخص اصلی و اساسی انقلاب اسلامی ایران این است که یک انقلاب.......... نه یک انقلاب مادی طبقاتی؟

1- آزادی خواهی

2- - لیبرالیستی

3- ایدئولوژیک

4- مادی طبقاتی


 سوال ششم: ارکان، انقلاب روحی مردم ایران کدام است؟

1- دمیده شدن روح امر به معروف و جهاد در آنها

2-احساس شخصیت

3-عدم انحصار طلبی یک قدرت خاص

4- گزینه 1 و 2

 

سوال هفتم: در کتاب ،واژه خود باختگی و از دست دادن روحیه را به کدام حالت تشبیه نموده است؟

1- استسباع

2- خسران نفس

3- تلقین و القاء اراده

4- هیچکدام

 

سوال هشتم: بزرگ ترین هدیه یک رهبر به ملت خود چیست؟

 1-استقلال

2- آزادی

3- ایمان به خود

4- خود محوری

 

سوال نهم:از دلایل رد جمهوری دموکراتیک اسلامی ؟

1- کاربرد این نام به تقلید از غرب است

2- الگو گرفتن از غرب و چشم به دنیای غرب داشتن

3- فرق در مفهوم دموکراسی در دنیای غربی با دموکراسی در مفهوم اسلامی

4- همه موارد

 

سوال دهم:بزرگترین نیرنگ استعمار چه میباشد؟

1-بی اعتقاد کردن یک ملت

2-بی ایمان کردن یک ملت به شخصیت و هویت اجتماعی خودش

3-وابستگی دولت به استعمار

4- گزینه 1 و 2